Lezing 'Profileren met impact voor kleinbedrijf'

Doelgroep: midden- en kleinbedrijf

Onderwerp: profileren

Tijdsduur: half uur, een of twee dagdelen (maatwerk mogelijk)

Geschikt voor: congressen, seminars of als aparte masterclass

Mogelijke thema’s

De thema’s uit het vaste repertoire kunnen worden geprogrammeerd in een lezing of masterclass en zijn gerelateerd aan de kracht van persoonlijk profileren. Denk hierbij aan:

De kortste weg tussen identiteit en merk

  • Wat heb je aan archetypen als je nadenkt over je gewenste imago?
  • Waar zit je onderscheidende waarde?
  • Hoe zet je een elevator pitch in elkaar en hoe breng je ‘m met impact?
  • De 10 belangrijkste succesfactoren om jezelf als merk te profileren
  • Welke valkuilen kun je beter omzeilen?
  • De customer journey
  • Wat passeert er in de mind van je prospect voor die jouw klant wordt?
  • Welke bekende Nederlanders die met hun profiel aan de weg timmeren doen het goed en wat is hun geheim?
  • Het verschil tussen een sterk merk en een vals merk
  • Waarom is het slim om persona’s te maken van je ideale klanten?
  • Hoe zet je een commercieel profiel in elkaar en hoe breng je dat profiel in de praktijk?
  • Wat kunnen we leren uit de retorica van Aristoteles met zijn Ethos, Pathos en Logos?
  • Werken aan je videopitch: de do’s and dont’s
  • De kracht van kwetsbaarheid versus koudwatervrees. Wat is de oplossing?
  • Waarom heeft (bijna) iedereen het over authenticiteit en èchte verbinding maken?
  • De kracht van storytelling
  • De reis van de held in de praktijk van de ondernemer
  • Hoe zet iedere ondernemer in het kleinbedrijf een praktisch profileringsplan in elkaar.
  • Videobranding: mis deze boot niet
  • Van vlog tot campagne; ook voor de kleine ondernemer
  • Hoe waardevol is jouw waardepropositie en welke kanten van die diamant poets je op?
  • Waarom iedere ondernemer aan zijn of haar beroemdheid moet werken
  • Denk niet aan een roze olifant. De kracht van framing in je commerciële boodschap
  • Wat kunnen we leren van de persoonlijke pitchadviseur van Mark Rutte?
  • Wat kunnen we leren van the Wolf of Wallstreet als het aankomt op pitchen?
  • Waarom wordt het effect van non verbale communicatie overdreven?

CONTACT

Rob Overgaauw
06 - 22 99 48 04
info@robovergaauw.nl

ARCHIEF