Spreken over profileren

Presentaties en seminars

Profileren voor kleine ondernemers

Keynotes en masterclasses

Profileren is hoogst persoonlijk

De afgelopen jaren heb ik regelmatig opgetreden als key note speaker. Het onderwerp dat daarbij leidend was ligt op het gebied van profileren. Dit thema is actueler dan ooit. Het spreekt veel mensen aan omdat je gemakkelijk de weg kwijt raakt in de maatschappelijke context waarin we leven. Denk aan de sterke groei van het aantal zzp-ers, het aantal kanalen waar consumenten uit kunnen kiezen, de opkomst van e-commerce, het zoekgedrag van mensen. Marketing anno nu moet daarom echt anders. De behoefte aan transparantheid en authenticiteit neemt sterk toe. Mensen willen echte verbindingen en betalen voor wat ze echt nodig hebben. Er is behoefte aan maatwerk en persoonlijke service.

Wanneer je je als kleine speler in dit landschap effectief wilt profileren moet je weten hoe je dit aanpakt. Naast kennis van zaken heb je ook een visie, een strategie en een stappenplan nodig. Precies over deze zaken gaan mijn masterclasses en keynotes. En dat gebeurt niet bepaald op een droge monologische manier. De masterclasses en keynotes zijn levendig, praktijkgericht, inspirerend, interactief en gaan in op de waan van de dag met maar één doel: overzicht krijgen in een supersnelle wereld met daarbij een beetje navigatie.  Zo gaan we in op zaken als: Waar moet een profiel aan voldoen, wat zijn mijn onderscheidende waarden, wat wil een prospect nu echt van me weten, hoe zet je een pitch in elkaar, hoe kan een videopitch jouw merk stevig op de kaart zetten en meer….

 

 

.

Keynotes en masterclasses

Als ze je niet kennen gaan ze ook geen zaken met je doen.

Heb je moeite om jezelf te laten zien dan is deze masterclass zeker iets waar je veel aan kunt hebben. Stapsgewijs gaan we in op essentiële zaken die iedereen moet weten om zich effectief te profileren. Zo leren we je hoe je een goed profiel in elkaar zet, hoe je een wervende pitch schrijft en hoe je daar een videopitch van maakt. Heb je wel eens gehoord van een big fat claim? Nagedacht over je purpose, je missie en je visie. Dit zijn niet bepaald oppervlakkige zaken maar onmisbaar als jij jezelf authentiek en waarachtig wilt profileren. In de masterclass gaan we testen hoe sterk dit leeft bij de aanwezigen.  Met de juiste vragen worden de deelnemers gestimuleerd na te denken over fundamentele zaken over hun merk. Dit alles draagt sterk bij aan een solide basis waarmee mensen zich naar hun markt kunnen profileren. 

Ben je op zoek naar een spreker die de deelnemers op het puntje van hun stoel zet? Iemand die taaie onderwerpen zoals profileren en branding op een luchtige en aansprekende  manier aankaart? Iemand die merkidentiteit herkenbaar maakt en dicht bij huis brengt?  That’s me!