Lezing 'Profileren met impact voor kleinbedrijf'

Doelgroep: midden- en kleinbedrijf

Onderwerp: profileren

Tijdsduur: vanaf een half uur tot een of twee dagdelen (maatwerk mogelijk)

Geschikt voor: congressen, seminars of als aparte masterclass

Thema’s die je in beweging brengen

Mijn thema’s houden altijd verband met zakelijke profilering. Ze kunnen met groot gemak worden toegespitst naar wat voor de aanvrager actueel of gewenst is. Denk hierbij aan:

Imago, merk en identiteit

Bij dit thema zoomen we in op zaken als

  • archetypen en gewenst imago
  • onderscheidende waarde
  • persona’s van je ideale klant
  • sterke en valse merken
  • succesfactoren om jezelf als merk te profileren
  • welke valkuilen kom je tegen
  • welk commerciel profiel past bij jou?
  • hoe stel je een praktisch profileringsplan voor het MKB
  • Hoe zet je een commercieel profiel in elkaar en hoe breng je dat profiel in de praktijk?

De elevator pitch

Hierbij leer je jezelf kernachtig te profileren in korte tijd. We gaan in op vragen zoals:

  • Hoe zet je in drie stappen een elevator pitch in elkaar?
  • Hoe werken bekende Nederlanders aan hun PR? 
  • Wat kunnen we leren uit de klassieke Retorica?
  • Het belang van imago?
  • Wanneer ben je toe aan een videopitch?
  • Wat kunnen we leren van the Wolf of Wallstreet ?
  • Waarom werken de pitches van Mark Rutte zo goed?

Welke middelen zet je in

  • Videobranding: een boot die je beter niet kunt missen
  • Van vlog tot campagne; ook voor kleinschalige ondernemers
  • De kracht van story telling en framing in je commerciële boodschap
  • Je merk begint met je identiteit. 

Het authentieke verhaal

  • Authenticiteit en èchte verbinding maken
  • De kracht van storytelling
  • Kwetsbaarheid versus koudwatervrees
  • Waarom iedere ondernemer aan zijn of haar beroemdheid moet werken