Workshops

Maak een sterk merk met de juiste profilering 

Voor organisaties die echt willen weten over hoe branding werkt

Workshops

Bouw voorsprong op met een pitchvideo

Waarschijnlijk heb je al ontdekt hoe belangrijk video is in de marketing wereld. Je komt het steeds meer tegen en de toekomst ziet er voor video veelbelovend uit. De vraag is: heb jij al een gave introductie video of een pitch video? En zo nee, zou je die willen hebben? Zou je willen weten hoe je die prima zelf in elkaar kunt zetten?

Dan is deze workshop helemaal geschikt voor jou. We gaan je niet alleen alle kneepjes van het vak leren, we gaan ook al een basis pitch video in elkaar zetten. Dat doen we stap voor stap. Om je al een beetje in de mood te brengen noemen we ze kortweg:

stap 1: Om te beginnen laten we je jezelf introduceren. Je vertelt wie je bent en wat je bezig houdt, waarom je juist voor dit vak gekozen hebt en wat je wilt betekenen voor [vul maar in…]

stap 2: Daarna vertel je waar je heel goed in bent en wat je supergraag doet. En ook hoe dat zo gekomen is.In een paar zinnen.

stap 3: Dan vertel je voor welke klanten jij dit graag doet. Wat zijn hun problemen? Voor welke issues zoeken ze een oplossing? Hoe zijn die het best geholpen volgens jou?

stap 4: Maar wat jij bij stap 3 vertelde zou misschien je concurrent ook kunenn doen. daarom gaan we op zoek naar jouw USP’s oftwel je unique selling oints. Precies datgene met wat jij graag een verschil maakt. Op welke punten ga je verder dan je concurrentie? Waar kan die klant bij jou op rekenen? Welke baten houd hij aan jou over? Wat krijgt hij voor zijn geld?

stap 5: Vervolgens sluit je af met een call to action.

Die laatste is belangrijk, want als je dat vergeet of niet overtuigend genoeg brengt, dan wordt je kijker nog steeds niet uitgenodigd om met jou iets te gaan doen. 

Lijkt nogal wat hè? Maar het komt goed hoor, echt waar. Stap voor stap loodsen we alle deelnemers (max 8 per groep) er door heen en dat levert met zekerheid een film op waar jij blij van wordt. Het idee is dat je na deze workshop genoeg bagage hebt voor vervolg films te maken. 

Workshops

Workshops voor kenniswerkers

In deze workshop gaan we aandacht besteden aan de meest essentiële zaken die nodig zijn voor de profilering van de praktijk van een kenniswerker. Zo gaan we dieper in op de merkidentiteit van jouw bureau. Hoe communiceer jij naar je markt wie je bent, wat jouw kernwaarden zijn, waarom je de missie hebt die je hebt, welke visie je hebt en als je die niet hebt hoe je die moet vinden. We staan stil bij het begrip persona, de problemen en behoeften die de persona bezig houdt en hoe jij daar op een unieke manier op inspeelt. Na deze basis begrippen gaan we we dieper in op communicatietechnieken, zoals het profiel en de (video)pitch. We gaan het in de praktijk toetsen en dat betekent dat een aantal deelnemers voor de camera hun pitch afgeven. Dit maakt goed inzichtelijk wat nu precies de succesfactoren zijn en waar het mis kan gaan. Daarna gaan we in duo’s elkaars pitch opnemen met de smartphone. Een hele leuke oefening die je meteen resultaat geeft. Sommige mensen hebben een natuurlijke X factor, het lijkt wel of ze honing aan hun lijf hebben. Wil jij weten wat er nodig is om meer magneetkracht te hebben met je content en je profilering? Dan kom je zeker aan je trekken. Ook de media ontbreken niet in deze workshop. Het zijn er nogal wat, hoe maak je je keuze en hoe ga je planmatig te werk? Profileren doe je offline en online; een gezonde mix die voor jou werkt is een aanrader.

Deze workshop heeft zowel een theoretisch als een praktisch deel. We maken er een goede mix van die werkt. Je krijgt naslagwerk mee met veel van de praktische tips die we in de workshop al behandeld hebben. De deelnemers die hun plannen in de praktijk willen brengen kunnen rekenen op nazorg en advies. En mensen die hun footage gemonteerd willen hebben tot een echte pitch film kunnen dit als service laten doen,