Storytelling

Als je mentale kracht helemaal op orde is, als je er zin in hebt en je er klaar voor bent om je publiek te overtuigen, heb je nog iets nodig: een goed verhaal. En liefst ook het vermogen om dat overtuigend te brengen.

Met dit punt komen we uit op de klassieke retorica. Een wetenschap die al 2400 jaar bestaat maar vandaag de dag nog steeds niet aan kracht heeft ingeboet. Retorica gaat over verhaalskracht, het aanzien en de geloofwaardigheid van een spreker en diens vermogen om een publiek te bespelen. Alle drie moeten op orde zijn. Ook dit is goed te leren.

Het goede verhaal schrijven is iets waar we je graag bij helpen. Net als bij het werken aan je uitstraling. Als je jezelf vaak genoeg op video gezien hebt met bijvoorbeeld je pitch weet je precies wat moet en wat niet moet.

Het beïnvloeden van je publiek klinkt voor sommigen misschien wat manipulatief maar dat hoeft het niet te zijn. Zolang je eerlijk bent en het beste voor hebt met je potentiële klant moet je alle effectieve mogelijkheden gebruiken. Aan de hand van opgenomen videopresentaties geven wij onze klanten feedback op dit punt. De succesfactoren van jouw profilering zitten in houding en techniek. Het eerste is mentaal, het tweede is een kwestie van leren, inzicht verwerven en oefenen.