Strategie

Als je mentaal helemaal klaar bent om je zelf met je aanbod te laten zien, als je beschikt over het juiste verhaal en de retorische vaardigheden, dan is strategie een laatste aandachtspunt.

Daar doen we echter niet ingewikkeld over, we beperken dit deel tot de vraag: wie is jouw klant? Daar maken we profielen van zodat we die persoon heel goed leren kennen. Dat is nodig om precies te weten wat je klant nodig heeft, hoe je ‘m moet benaderen, waar twijfels zitten. Dit alles is nodig voor een goede afstemming.

Met welke tone of voice ga je communiceren. Welk stijl in taalgebruik hanteer je. Hoe ziet de ideale customer journey er voor die persona uit. Welke eventuele bezwaren zien klanten voordat ze ‘ja’ zeggen tegen jouw voorstel?

Je merkt, we komen hier dicht bij het gebied van verkoop. We zien sales als een logisch verlengstuk van profilering. In dit onderdeel gaan we ook dieper in op tools en hoe je die inzet, evenals de planning van en keuze in media. In een op maat gemaakt  plan van aanpak komt jouw profilering tip top in orde.