Rob Overgaauw

Spreker, motivator en coach

Helpt ondernemers zich beter te profileren

 Er zijn 1000den redenen om na te denken over je profilering. Bijvoorbeeld als je goed voor de dag wilt komen bij je klanten. Ben je benieuwd hoe je op dit punt een verschil kunt maken…?

Dit is waar het over gaat

 

Wat mij intrigeert is dat mensen die echt wel wat in huis hebben, vaak zo vreselijk veel moeite hebben om dit te laten zien. Ik merkte dit al in de 30 jaar waarin ik als HR-professional betrokken was bij werving en selectie. Ik merk het de afgelopen 8 jaar in mijn vak als pitchtrainer en filmmaker als mensen staan te worstelen met hun pitch. Dat heeft mij er toe gebracht een dienst op te zetten die helemaal is gericht op profilering.

De impact van zichtbaarheid vergroten

Ik ontwikkelde een methode die in relatief korte tijd significante resultaten oplevert. Het model dat daarbij hoort is het profileringsvliegwiel. Dit is een 5 stappenplan waardoor mensen direct inzicht krijgen in de effectiviteit van hun zichtbaarheid. Met dat model werk ik nu dagelijks om de exposure van ondernemers naar een hoger plan te brengen.

Drie aandachtsgebieden

De belangrijkste punten waar ik op focus zijn content en communicatie, persoonlijk leiderschap en een beetje strategie. Een merk wordt in de eerste plaats sterk als het zijn authenticiteit durft te laten zien. Dan moet eerst duidelijk zijn waar die authenticiteit zit. Vervolgens moet dit goed gecommuniceerd worden. Dat vraagt goede teksten en expressie. Met strategie wordt het compleet: wie is nu eigenlijk je èchte klant en hoe gaan we die raken.

 

Waar ik in geloof

Laat je zien!

Elke ondernemer of professional heeft een verhaal. De reis van de held noemen we dat. Dat verhaal maakt jou uniek en mag verteld te worden.

Leer nog beter pitchen

In ultrakorte tijd je verhaal over de bühne brengen zet je op een enorme voorsprong. Je raakt je publiek. Hier valt vaak winst te halen.

Je netwerkacties krijgen meer impact

Als je netwerksessies bezoekt haal je er zoveel meer uit als je in staat bent jezelf op de juiste manier te presenteren.

Wat jou onderscheidend maakt

Dat is meer dan je denkt. Dat zit voor het grootste deel in je uniekheid en authenticiteit. Wie dat durft te laten zien maakt een verschil.

De kracht van video

Jezelf met je pitch terugzien op video is een sterk leermiddel. En na het nodige oefenen heb je er zomaar een gave marketingtool bij: een videopitch.

Rendement halen uit jezelf

Jezelf met je pitch terugzien op video is een sterk leermiddel. En na het nodige oefenen heb je er zomaar een gave marketingtool bij: een videopitch.